انتخاب رنگ لباس نوزاد

انتخاب رنگ لباس نوزاد

برای لباس نوزاد بهترین رنگ ، انتخاب رنگ های ملایم مانند زرد ، آبی ، صورتی ، سفید و سبز کم رنگ است و ترجیحا باید لباس های نوزاد با رنگ های تند محدود باشد . رنگ لباس نوزاد تا یک‌سالگی باید روشن و شاد باشد تا علاوه بر نشان دادن کثیفی ، روحیه کودک را برای فعالیت ترغیب کند یعنی اگر صورتی انتخاب می‌شود باید صورتی روشن باشد .  رنگ‌های آبی روشن ، سفید و ... برای نوزادان بسیار مناسب است اما به مرور و تا دوسالگی می‌توان رنگ‌ها را کمی افزایش داد و از روشنایی آن کم نمود . از دو سالگی به بعد که کودک تا حدودی انتخاب را درک می‌کند باید به او میدان بدهیم زیرا این امر باعث می‌شود که استقلال را تجربه کند و قدرت تصمیم‌گیری بالاتری را به دست آورد 

انتخاب رنگ لباس نوزاد

 


نباید برای بچه‌های بیش فعال از رنگ‌های گرم نظیر، قرمز، زرد و ... استفاده کرد بلکه باید رنگ‌های سردی مانند : آبی را به عنوان پوشش آنها خریداری کرد.
رنگ لباس اطرافیان نیز بر روی روحیات کودکان بسیار موثر است به نحوی که اگر کودکی مداوم در محیطی عزاداری با رنگ‌های مشکی رو به رو شود در بزرگسالی نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد در حالی که ایجاد یک فضای شاد در کنار رنگ‌های غمگین می‌تواند این تاثیر را خنثی کند .

تگ های مطلب:لباس نوزاد،

دسته:خبرها

To Top ↑